Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

23 September 2019 | Australië, Darwin

Nu ik hier alweer een maand ben, leek het me wel eens tijd voor een verslagje. Daar gaat ie dan.

De reis zelf was op zich best te doen. Ik moest twee keer overstappen, in Dubai en Denpassar (Bali), maar dat ging allemaal vrij vlot. Op Bali hadden ze alleen nog nooit van overstappen gehoord. Toen ik uitstapte, stond een geuniformeerd meisje met in haar handen een bord dat zei: "Mister Goose Verschool" mij glunderend op te wachten. Ik was blijkbaar de enige passagier die nog verder ging naar Darwin. Vervolgens escorteerde ze mij via allerlei achterkamertjes en langs de rij met wachtende vakantiegangers (die mij allemaal vrij pissig aankeken) naar de customs. Daar kreeg ik een stempel in mijn paspoort. Vervolgens liepen we letterlijk 2 minuten officieel op Balinese bodem en kreeg ik een tweede stempel om het land weer uit te mogen. Beetje omslachtig, maar Bali kan ik nu dus ook weer afstrepen.
Zo'n 4 uur later landde ik eindelijk in Darwin. Daar was het 5 uur 's ochtends en ik kon pas inchecken om 14:00. Meteen maar doorgelopen naar Mindil Beach, het mooiste strand van Darwin. Ik was nog net op tijd voor de zonsopkomst. Het was een raar idee dat ik binnen anderhalve dag van Rogny naar Harderwijk, naar Schiphol, naar Dubai, naar Bali en Darwin was gereist en nu met mijn gare hoofd tegen een fokking palmboom de zon op zag komen boven de zee van Timor.
Ben uiteindelijk bijna 2 weken in Darwin gebleven. Ik was liever eerder vertrokken, maar ik moest veel dingen regelen om hier aan het werk te mogen. Bankrekening, telefoon, belastingnummer etc. Officiele documenten worden in Australie nog altijd per post verstuurd en dat duurt allemaal vrij lang. Wel was het fijn om even op adem te komen. Darwin ligt eigenlijk in de tropen, het weer is er dus nogal broeierig. Daarom is het jammer aan de stranden dat je er niet mag zwemmen. Er blijken hier dus echt (zoutwater)krokodillen te zitten... Die ben ik gelukkig niet tegengekomen. Wel zag ik elke avond rond zonsondergang vleermuizen ter grote van een gemiddelde buizerd overvliegen. De eerste keer dat ik er een zag liet ik bijna mijn afhaalcurry vallen.
Behalve krokodillen en vleermuizen waren er opvallend veel Aboriginals. Dat is een bijzonder volkje. Ze zijn erg klein, pikzwart en lopen allemaal op blote voeten over straat. Meestal zitten ze de hele dag met een groepje onder een boom te drinken en naar elkaar te schreeuwen. Met zo' n houding vraag je er gewoon om om gekoloniseerd te worden! (GRAPJE) Het was vooral triest om te zien.
Na enig onderzoek en heen-en-weer gemail en gebel bleek dat er in en rondom Darwin op dit moment weinig werk is. Aangezien ik liever niet meteen al mijn geld op wil maken, ben ik nadat alle papieren rond waren linea recta naar Queensland vertrokken. Maar daarover meer in het volgende verslag.

No worries,
Gosse

• 23 September 2019 - 08:09

Bas:

Heel leuk om je belevenissen te lezen Gosse, het voelt alweer vertrouwd aan. Wat een wonderlijke intocht na al die uren reizen en wat een mooie beloning, dan daar op t strand. Verheug me op je volgende verslag!

• 23 September 2019 - 09:14

Diek:

Mooi verhaal gos!

• 23 September 2019 - 09:56

Thea:

Leuk om dit te lezen. Ook mooie foto’s. Goeie reis verder

• 23 September 2019 - 10:05

Madelief:

Ik ging helemaal stuk om je opmerking over de Aboriginals. Leuk verslag!

• 24 September 2019 - 12:43

Rein En Jeanet:

Leuk gos! We willen foto's ! En pas maar op met opmerkingen over de Aboriginals! Remember Zwarte Piet !

• 24 September 2019 - 16:32

Carla En Albert:

Ha Gosse,
    jippie het eerste verslag, kei leuk.
    Ik heb net gewerkt en we gaan straks eten. broccoli, aardappelen en een burger zonder vlees

• 26 September 2019 - 11:42

Myrthe:

Hoi hoi, leuk verslag. Moest een paar keer hardop lachen. Vooral over het stukje over de nood om gekoloniseerd te worden door de Aboriginals. Ze hebben wel een interessante notie over waar ze thuishoren en de notie over de droom dimensie. Wellicht een leuk gespreksonderwerp voor onder een palmboom met een biertje in de hand voor de volgende keer dat je weer terug komt in Darwin

• 28 September 2019 - 09:17

Meiny Boltjes:

leuk Gosse om zo je eerste verhaal te lezen,je moeder heeft me op weg geholpen.voor nu is het even een eerste blik ,het lijkt heel leuk en spannend alles uitvinden en moeten regelen.Niet bij krokodillen en haaien gaan zwemmen!liefs beppe.