AS iT iS iN LiFE - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu AS iT iS iN LiFE - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

AS iT iS iN LiFE

Blijf op de hoogte en volg Gosse

06 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Het leek me wel weer eens tijd voor een verslagje. Niet dat er heel erg veel is gebeurd de afgelopen tijd. Eigenlijk heb ik alleen maar gewerkt. Nadat het appelpakhuis was afgelopen ben ik overgeschakeld op 'kiwipruning' dat is het ombuigen/afknippen van kiwitakken zodat de kiwi's volgend jaar zo makkelijk mogelijk te plukken zijn. Het is zwaar werk, de takken hangen zo'n twee meter hoog aan ijzeren draden dus je bent de hele dag met je handen in de lucht takken uit mekaar aan het trekken. Ze willen alleen maar mensen langer dan 1.80m. Ben ik eindelijk es een keer niet de langste. En het is buiten! Veel beter dan in een pakhuis, al helemaal omdat 'winter' op het noordeiland 15 graden met zon betekend. Behalve als het regent maar dan werken we niet :) De eigenaar is een Duitser, behalve dat het grootste deel van de backpackerpopulatie bestaat uit Duitsers zijn het nu ook al onze werkgevers. Het is wel een leuke Duitser, met name als hij zijn betogen houd. "As it is in life branches are either thick, thin, tall, tiny, young or old. This branch is very old, as it is in life we call it a grandmother. kill the grandmother". Het is meer een metafysicus dan een kiwiboer. Hij ziet geen kiwiplant maar het concept kiwiplant. Hij ziet geen wirwar van takken maar "possibilities". Het duurt erg lang als hij iets uit aan het leggen is. Als we het allemaal op zijn manier zouden doen zouden we eerst een half uur naar de planten staren en dan pas de eerste tak afknippen en zoveel tijd hebben we niet want we krijgen per plant betaald i.p.v. per uur. Als je een beetje fatsoenlijk betaald wil krijgen moet je echt behoorlijk hard werken.
ik ben ook van hostel veranderd samen met een paar van mijn pakhuisvrienden. Het hostel is veel leuker dan het vorige. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het vorige hostel werd gerunt door drie oude mannen waarvan er een een plastic been en een ooglapje had en een ander bijna elke week met hartklachten naar het ziekenhuis vervoerd moest worden. Ze klaagden elke dag steen en been (haha) over het niet afwassen van de afwas en te laat opblijven. Dan moet je ook geen hostel beginnen op deze leeftijd want dat soort calamiteiten kan je toch verwachten in een hostel. Morgen verhuis ik naar Hastings zo'n 20 km verderop, dat is dichterbij het werk en een stuk goedkoper. Lang zal ik er niet blijven want ik ga nog een paar weken rondreizen voor ik begin augustus terug vlieg naar NL. Heel raar om te bedenken dat het over een maand afgelopen is.

no worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 06 Juli 2013 - 09:13

    Myrthe:

    Lieve Gosse,

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen. Hoop dat je het werk snel kunt laten voor wat het is en nog even flink kan genieten van het rondreizen. Heb nog een geweldige tijd en alvast een veilige thuis reis. Ik kom je dan snel opzoeken om alles te horen!

    Liefs

  • 06 Juli 2013 - 16:16

    Carla:

    ha die Gosse

    leuk jou verhaal, Ik heb eindelijk vakantie, de zon schijnt, Tjeerd en ik verven de keukenkast, wit, effe opfrissen.
    Tjeerd stopt nu hij gaat zo werken, ik stop nog niet het is een puinhoop alhier ik wil het afhebben. Ondertussen haal ik ook de boekenkast uit elkaar, die sla ik met veel boeken op zolder op, achter de schotten van Imme zijn kamer. Ooit komt ie wel weer naar beneden maar nu niet ik ben hem zat.
    Alles bij elkaar een mega klus maar dat kan want ik heb vakantie.
    Ik ga nog effe verder, dan kan ik straks lekker zitten en niksen, lijkt me heerlijk.
    Baai sweety
    De tante

  • 08 Juli 2013 - 11:14

    Hans Verschoor:

    Hoi Gos,
    Een snel antwoordje van je opa. Kort, want als ik meer dan drie regels schrijf, klinkt er een klikje en is alles weer weg. 10 Juli gaan we naar de verjaardag van je vader, dan ontmoeten we de hele familie weer, altijd leuk. Gisteren bij Bas geweest, verjaardag Thea. Diek was er, hij zit in het transportwezen, en doet ook allerlei handeltjes. Heel gezellig allemaal en Judith had allerlei lekkers gemaakt, zulk mooi weer hier dat we in de tuin konden zitten. Dat vermeld ik omdat het in dit land een hele bijzonderheid is, meestal regent het wel. Dus een zonnetje stemt dankbaar. Nou, alles gaat wel goed hier, ik hoop je gauw weer te zien. Beste groet van je opa, hoi.

  • 08 Juli 2013 - 17:50

    Jaap:

    Dag Gosse, over een maand al weer hier? Wat gaat dat snel man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 33513

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: