NAPiER - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu NAPiER - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

NAPiER

Blijf op de hoogte en volg Gosse

11 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

ik ben wederom aan het werk. Wel met appels alleen niet het plukken ervan en ook niet in Motueka. Het werk op het zuideiland is een beetje voorbij dus ben ik naar het noordeiland gegaan waar veel meer werk is. Wel jammer want ik had nog wel langer in het zuiden willen blijven, als ik nog tijd heb ga ik weer terug. ik ben in Napier en werk in een pakhuis waar ik dozen met appels stapel. 10 uur per dag, 7 dagen per week. Behoorlijk zwaar dus, aan het eind van de dag doet echt alles pijn. Maar sneller geld verdienen kan denk ik nergens in NZ en ik wil hier zo snel mogelijk weer weg want er is hier echt NiETS te doen. Het hostel is een echt werkhostel. iedereen gaat rond 9 uur 's avonds slapen omdat we al om 7 uur 's ochtends beginnen. Sommigen werken hier al een maand constant dus die lopen als een soort walking dead rond. Zo loop ik er over een paar weken waarschijnlijk ook bij want zo lang ben ik van plan hier nog te blijven. ik ben van plan begin augustus weer terug te gaan naar Nederland. Dat is nog drie maanden dus ik heb het geld nog wel nodig.
De eerste twee dagen hier in Napier sliep ik in een kamertje van 2 bij 2 met een Tsjech en een maori van een jaar of 50. De maori dronk elke avond 3 flessen wijn en trakteerde ons rond een uur of 12 een uur lang op zijn levensverhaal. Toen hij eindelijk klaar was hield hij ons de hele nacht wakker door als een soort paard met een longziekte te snurken. Gelukkig slaap ik nu in een andere kamer. Twee Duitsers (uiteraard) en een Chileen die ook allemaal in het pakhuis werken. Het is alleen in de kamer naast de maori dus soms voel je de muren vibreren. De Chileen is een chef dus af en toe eten we chileens. Verder zit het hostel vol met argentijnen en chinezen. Dat is ook wel eens leuk na al die duitsers, ik kan echt geen duits meer horen.

no worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 11 Mei 2013 - 09:42

    Bas:

    Heej Gos no worries, is het betaald dartelen op trikes en quads in een lekker zonnetje voorbij? Moet je nu aan de bak in fabrieken en industrie? Snel maar weer verder dan, want dit moet wel ontnuchterend zijn. Kom je in augustus terug, ben je dan een klein jaar weggeweest? Kom je terug vanwege een studie (beginnend in sep)? Nou, vergeet die laatste maanden niet van het land te genieten (natuurlijk vergeet je dat niet) en streef weer naar die luxebaantjes, want daar heb je een uitzonderlijk talent voor. Liefs thea en Bas

  • 11 Mei 2013 - 13:23

    Carla:

    Haai Gosse

    Dus eigenlijk ben je een pool in Nieuw Zeeland, de vervelende maar goed betaalde klussen om weer naar huis te kunnen, je bent een gast arbeider, geinig ga je ineens anders over hen nadenken.
    Er is een regenfrontje boven Arnhem, ik baal want zou schilderen, de achterkant van het huis, helaas moet ik nu iets anders doen. dan maar een filmpje kijken of zo.
    tot weer een keer
    liefs De Tante

  • 14 Mei 2013 - 16:20

    Karin Venema:

    Hey Gosse,

    Leuk om je verhalen te lezen, klinkt goed allemaal...
    Ik hoorde steeds verhalen van je thuisfront, maar het is leuker om ze van jezelf te lezen.
    Zit nu op mijn werk en dacht, moet nu toch effe reageren, voordat je het weet is het al augustus...maar zover zijn we nog niet. Als ik dit laatste bericht lees, moet je het zombiezijn wel voor zijn...want het is nog geen augustus. Weet je al wat je tot die tijd nog gaat doen, enne...niet vergeten ook een beetje vakantie te houden hoor!!!
    Ik wens je veel kracht en doorzettingsvermogen toe voor de komende tijd en een hoop plezier erbij.

    liefs van je andere tante, Karin


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 33528

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: