TAUPO & WELLiNGTON - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu TAUPO & WELLiNGTON - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

TAUPO & WELLiNGTON

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

20 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Eindelijk ben ik weer op reis! ik had er toch al wel een tijdje naar uitgekeken. De laatste week in het hostel hebben we niet heel erg veel gedaan omdat het veel regende dus kon er niet gewerkt worden. Het grootste deel van de tijd zaten we binnen films te kijken, ook wel een keertje leuk.
Maar nu ben ik dus vertrokken uit Napier, ik ben eerst naar Taupo gegaan in het midden van het noordeiland. Het ligt aan een gigantisch meer met aan de overkant van dat meer 3 vulkanen (waaronder mt. Doom). ik ben er 3 dagen gebleven. ik had graag de Tongariro crossing gedaan, dat is een track tussen en over de vulkanen door, maar dat ging helaas niet door vanwege lawinegevaar. Misschien doe ik het later op de weg terug naar het noorden. in plaats daarvan heb ik een ander track gedaan naar de Huka watervallen. Het pad ging langs een rivier en onderweg kwam ik heetwaterbronnen tegen. Heel fijn om onderweg even in te zitten. En voor het eerst sinds 3 maanden ben ik weer eens een Nederlander tegengekomen! Grappig om weer eens langer dan een telefoongesprek Nederlands te praten.
Na Taupo ben ik naar Wellington gegaan. De bus naar Wellington ging dwars door het Tongariro national park en dus langs de vulkanen. Erg indrukwekkend ik hoop echt dat de track nog gaat lukken voor ik wegga. Wellington is echt een hele leuke stad, veel meer dan bijv Auckland. Er is hier veel meer te doen en het is veel drukker. Gisteren samen met een meisje uit het hostel naar het te Papa museum gegaan, dat is hèt museum van NZ. Het ging vooral veel over de maori en over de geografie van NZ. Er was toevallig net een Andy Warhol expositie dus die hebben we ook meteen maar meegepikt. in de avond véél te veel gedronken.
Maandag ga ik weer naar het zuideiland om de westkust te zien waar ik nog helemaal niet geweest ben.

no worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 20 Juli 2013 - 09:46

    Carla:

    Haai sweety,,

    Veel plezier met de reis, toch meer avontuur dan al dat werken.
    Het schijnt dat je in Wellington erg lekker kunt eten, veel verschillende keukens,
    Bizar ik ben net uit bed en denk al aan eten. het voelt alsof ik de maaltijd net op heb maar ik zal een bammetje maken, en dan mijn vakantie weg aanvangen.
    dag
    de tante

  • 20 Juli 2013 - 10:15

    Bas En Thea:

    hoi Gosse,

    ik herken de mooie dingen die je schrijft van mijn dochter Tess die vorig jaar in Wellington heeft gewerkt bij de ambassade die staat aan de baai daar, in een flat.
    veel genoegen nog de laatste weken daar en geniet nog ff.
    groet vanuit een warm Nederlandje van Bas en Thea


  • 21 Juli 2013 - 09:29

    Elsa Bos:

    Heeeeeeeeeeeej Gos,

    Zojuist je verslag gelezen en meegenoten van al je fantastische avonturen, nog b edankt voor je mail.
    Nu hoor ikt op de radio dat er zojuist een aardbeving is geweest op het Zuidereiland, je ging er dus net heen, was dat bij wijze van begroetingsceremonie? Zonder grapjes, ik zocht op dat het een behoorlijk forse was (kracht 5 a 6) en in de buurt van Blenheim waar jij nogal eens uithangt.Je zal inmiddels wel gewend zijn aan al die aardschokken daar, maar omdat het hier op het nieuws was is het misschien toch wel handig om even een berichtje te mailen dat je OK bent.
    Ik mail gauw weer maar jij nu eerst, take care, liefs XX Omels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 33512

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: