CHRiSTCHURCH ETC - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu CHRiSTCHURCH ETC - Reisverslag uit Fairlie, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

CHRiSTCHURCH ETC

Door: gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Fairlie

ik ben twee dagen in Picton gebleven. Heb een klein stukje van het befaamde Queen Charlotte track gedaan (8 uur lopen). Erg mooi, Picton ligt midden in de Marlborough Sounds, dat zijn een soort tropische fjorden op het noordelijke puntje van het zuidereiland. En ze zijn echt heel erg mooi, al helemaal als de zon schijnt en dat doet ie hier nogal veel (jaloers?). Het hostel in Picton was het beste tot nu toe dat was die ene met appeltaart. Er waren opvallend veel Nederlanders waaronder een meisje uit ZWOLLE. Wel grappig om helemaal aan de andere kant van de wereld over studies enz te praten.
Toch weer verder gegaan, het reizen met auto's bevalt me wel. Al helemaal omdat ze gratis zijn. ik wilde een auto van Picton naar Christchurch rijden maar toen ik hem af kwam halen bleek iemand anders me voor geweest te zijn. Ze hadden nog wel een andere die ook naar Christchurch moest maar dat was een bus voor iets van 20 personen. Dus toen heb ik die maar genomen. Onderweg in totaal 5 lifters opgepikt die erg blij met me waren en ik kon er in slapen dus hoefde ik daar ook niets voor te betalen.
Na twee dagen langs het ene strand na het andere cruisen aangekomen in Christchurch. Het hele centrum is een grote vlakte met bouwvakkers en hijskranen (vanwege de aardbeving van een jaar geleden) dus de hele stad is opgeschoven naar de buitenwijken waar het echt heeel erg druk is. Ze hebben daar alleen maar tweebaanswegen waar alle inwoners van Christchurch overheen rijden (dat zijn 300.000 mensen). het is best wel een treurig gezicht al die half ingestorte winkels en huizen. Op straat kwam ik nog een jongen tegen die ik op de ferry naar Picton had onmoet (Dan uit Wales) die dit al 4 jaar doet. Hij ging speciaal naar Christchurch omdat ze hier veel werk hebben voor bouwvakkers en hij had na een dag zoeken al een baan gevonden.
Nu ben ik in Fairlie, dat is een klein stadje aan de voet van het Aoraki national park, waarin o.a. Mt Cook staat (de hoogste berg van NZ). ik ben (weer met een gratis auto) onderweg naar Dunedin. Morgen van plan weer te gaan trampen in de bergen.

no worries,
GOSSE SUPERTRAMP

  • 15 December 2012 - 10:57

    Myrthe:

    Wow wel heftig lijkt me dat als je met de gevolgen van een aardbeving wordt geconfornteerd. Wel mazzel van die gratis auto's telkens! Had wel met je mee willen reizen in die 20 personen bus! Lachen man (wil ook wel mee reizen zonder die bus overigens :-p) geniet ervan jongen. Prachtige foto's ook :-)

    Liefs,

    Myrthe

  • 15 December 2012 - 19:35

    Jeanet (momma):

    Volgens mij echt zo'n landschap waarbij je bij elke bocht stilvalt in bewondering!! Geweldig mooi! Hoeveel kilometer tramp je erop los morgen? Kan er iemand een foto nemen van jouw in trampuitrusting? Hef fun heel veel liefs

  • 16 December 2012 - 19:59

    Carla:

    Ik moet toch maar eens leren vliegen
    mooi die zon tegen die wolken
    liefs
    Calla

  • 16 December 2012 - 22:25

    Henk En Daniëlle:

    Jemig Gosse, wat een geweldige verhalen! Meer, meer! We gaan je heerlijk volgen het komende jaar. Je bent heel ver weg, maar door de techniek weer om de hoek. Bijzonder hoor. Wat een fantastische uitvinding, met die auto's. We lezen je snel weer! Liefs, Daniëlle en Henk (en natuurlijk Rosemarijn, Madelief en Joep die heel regelmatig vragen hoe het hun neef in dat verre land vergaat)

  • 18 December 2012 - 13:48

    Meiny Boltjes :

    Hoi lieve Gosse,leuk om je verhaal te lezen,het lijkt mij geweldig wat je meemaakt!
    heerlijk met die auto,s zo reizen,al die mensen die je ontmoet,die geweldige natuur!
    Blijf ons maar goed op de hoogte houden,dat vind ik erg fijn.
    Een klein beetje jaloers ben ik ook wel,ook op het klimaat,dat je je zelf zo goed kunt redden,
    het lijkt alsof je dit al heel lang doet!Maar lieve gosse ik gun het je van harte!
    Veel plezier en tot je volgende verhaal. Liefs van je Beppe.

  • 19 December 2012 - 12:11

    Elsa Bos:

    Heeeeeeeeeeej Gos!

    Ja, ik ben diep onder de indruk hoor. Van al je avonturen, maar ook van de manier waarop je reist, bv met die gratis auto's!
    Wat een fantastisch land heb je uitgezocht. Hier zit half Nederland ook naar NZ te kijken, er is een nieuwe Lord of the Rings uit, opgenomen in "jouw" land. Ik ben nog niet zo ver en hou het voorlopig bij jouw mooie foto's. Je moet ook eens een paar foto's van jezelf laten nemen door een van die leuke reisgenoten: je moet wel kunnen bewijzen dat jij er echt bent man!
    Gos, ga door met genieten en schrijven, ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal.
    Heerl veel liefs, take care, XXXXX Omels

  • 19 December 2012 - 12:18

    Rolf En Tjallie:

    Hallo Gosse,
    Dus ook al in Christchurch. Wij waren daar voor de aardbeving en hebben daar de kerstnachtdienst gevierd in de kathedraal daar. Deze is afgebroken. Als je de mogelijkheid hebt daar een stukje puin voor ons van mee te nemen als aandenken zou dat mooi zijn. Wanneer ga je langs Mount Cook?
    Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Fairlie

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 33537

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: