HAPPY NEW YEAR - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

02 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Oban

Nieuw jaar op Stewart island was fantastisch. Het begon in het hostel, vanaf een uur of 6 ging iedereen in de lounge zitten eten en drinken, erg gezellig. We zijn uiteindelijk rond een uur of 10 met een groepje naar de pub gegaan dat bestond uit twee Brabanders, ikzelf, een Slovaak, een maori van het noordeiland (die wordt hier ook als buitenlander beschouwd) , twee fransen, een Chinees meisje, en een man die op de vraag waar hij vandaan kwam zei dat ie 'lost' was . in de pub was een live band die alleen maar Johnny Cash nummers speelde en een soort polka muziek.
Om twaalf uur heel veel onbekenden omhelst en happy newyear gewenst en toen het strand op. Daar hadden ze een groot vuur gebouwd en er werden bij wijze van vuurwerk noodsignalen de lucht in geschoten. Na elk schot werd de hele baai verlicht met rood licht. Daar nog tot een uur of twee bij het vuur gezeten het regende wel de hele tijd maar met het vuur was dat niet erg.
Gister heeft het de hele dag geregend dus dat was een dagje in het hostel van een gigantische kater bijkomen. Gelukkig was ik niet de enige :P
Vandaag wel weer wat productiefs gedaan. Ben naar Ulva island gegaan. Dat is een soort eco-heiligdom. Het is zo'n beetje het eerste natuurreservaat(tje) in de wereld. Er leven heel veel vogels waarvan een groot deel zeer zeldzaam. Mijn favoriet na vandaag is de kaka. Dat is een bruine papegaai, ik kwam midden in een groep terecht die bezig waren bomen te pellen. ze waren helemaal niet schuw en kwamen erg dichtbij. Verder was er ook een wilde zeeleeuw op het strand die lag uit te rusten van het zwemmen. We stonden er in een groepje omheen foto's te nemen en het leek of ze aan het poseren was. Ze sloeg steeds haar flipper over haar schouder en keek met een verveelde blik in onze lenzen. na een tijdje had ze er genoeg van en gallopeerde op ons af. Het was niet echt gevaarlijk behalve voor een zeer vette Duitser die niet heel hard kon rennen. Morgen ga ik het Rakiura track doen, drie dagen in de wildernis.
Verder wens ik iedereen een gelukkig 2013!

no worries,
GOSSE SUPERTRAMP

PS: Stewart island ligt nogal afgelegen dus ik ben niet op mn telefoon te bereiken en foto's uploaden is hier ook niet te doen.

  • 02 Januari 2013 - 23:10

    Daniëlle En Henk:

    Hé Gosse,

    Een prachtig 2013 gewenst! Dat je maar vele mooie avonturen mag blijven beleven, vele mooie landschappen mag blijven beschrijven en vele mooie vogels aan je favourieten mag blijven toevoegen. En natuurlijk: gezondheid en geluk!

    Liefs, Daniëlle en Henk

  • 03 Januari 2013 - 20:21

    Carla:

    Haai lievie
    gelukkig 2013

    Imme is gister naar Rogny gereden om mijn op te halen. en we zijn weer thuis
    in druilerig Nederland en Arnhem.
    Vanmorgen druilde het ook In Rogny.
    We hebben hard gewerkt aldaar.
    Al het hout is bij de overburen weg en staat in de konijnen hokken en achter de caravan langs de weg bij wijze van muur.
    Lekker sjouwen, fik stoken en snoeien. het ziet er mooi uit.
    Ik ga nu uitkakke op de bank.
    Groeten van Imme en Tjeerd liefs van de tante
    Carla

  • 06 Januari 2013 - 12:07

    Emiel:

    broeder!

    wat een geweldig nieuwjaar moet dat zijn op zon eiland met mensen die lost zijn, in kampen was het zoals gebruikelijk weer oorlog. overal bezopen melkbusschieters vuren brandende bomen en politie.
    mijn prachtige adidasjes zijn zowat gesneuveld door een melkbus die het allemaal niet meer aankon, de veters zaten vastgeplakt aan de binnekant. ik had je nog gebeld maar ik kreeg meteen voicemail, k heb nogwat ingesproken, leuk om je engels te horen praten. ik heb net je foto gezien met het korte haar ECHT AMAAAZING geweldig had je veel eerder moeten doen. heb je de hobbit trouwens al gezien? ik nog niet maar ik ga t snel doen.
    k zit nu in arnhem, we hebben vannacht immes verjaardag gevierd was erg gezellig. nu ontbijten en eindelijk weer eens internetten, want dat doet het nogsteeds niet bij mij maar ik ga een nieuwe laptop kopen dus dan zal dat internet het ook wel doen. dan kunnen we skypen:D nou tot snel broederlief!

    en een gelukkig nieuwjaar

  • 07 Januari 2013 - 16:03

    Elsa Bos:

    Heeeeeeeeej Gos!

    Zo te horen heb je wel de ALLERleukste plek op de wereld uitgekozen om Nieuwjaar te vieren!
    Jammer dat je mijn pijl niet zag, het was een joekel en ik stuurde hem Z.O, jouw kant uit dacht ik maar dat was natuurlijk onzin want ik had hem ANY richting kunnen geven, hij MOEST uiteindelijk bij jou terecht komen.

    Een mooie foto had je gestuurd, dat haar staat je goed, zijn die varens echt zo groot, dan hoort er toch minstens een dinosaurus bij, of ben jij misschien gekrompen??
    Wat fantastisch dat je nu ook pinguïns in het echt hebt gezien, zijn ze schuw of kan je ook dichtbij komen?
    Ik ben benieuwd hoe je je reis vervolgt of wordt het voorlopig genieten op dat mooie eiland?
    Nou Gos, weer vragen genoeg, laat ons meereizen en verdwaal niet in die sprookjesbossen,

    Heel veel liefs, take care, XXX Omels

  • 07 Januari 2013 - 20:22

    Diek:

    hey gosse,

    leuk om je verslagen te lezen man, oud en nieuw klinkt supper op de regen na maarja kleinigheidje houd je toch hua;) jij ook de beste wensen en op naar het volgende verslag groetjes diek

  • 20 Januari 2013 - 23:27

    Basz:

    Wat een hilarisch leuke Oud en Nieuw! Een ervaring om nooit meer te vergeten lijkt me, een soort meetmoment in je leven. Super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oban

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 22045
Totaal aantal bezoekers 33530

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: