BAAN - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu BAAN - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

BAAN

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

17 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Het is alweer een tijdje geleden sinds mn laatste verslag. De afgelopen maand vooral veel in Dunedin gebleven. Beetje uitrusten en je hebt een schiereiland vlakbij waar heel veel zeehonden en albatrossen te zien zijn dus leuk om rond te lopen.
Maar nu is het geld op dus het is tijd om aan het werk te gaan. ik heb het eerst geprobeerd in Alexandra. Ben daar 5 dagen gebleven. Erg leuk hostel, in 5 dagen waren er 2 barbeques! Het zat helemaal vol met Fransen en Argentijnen voor de verandering. De meeste hostels in NZ zitten vol met Duitsers. Helaas was het fruitplukseizoen al afgelopen in Alexandra en er zou pas weer werk zijn in maart, maar zoveel geld heb ik niet dus besloot ik naar Blenheim te gaan waar zo'n beetje het hele jaar werk te vinden is.
Het is wel een eindje van Alexandra naar Blenheim (zo'n 600km). Ben eerst met de bus naar Christchurch gereden. Daar was net een rugbywedstrijd aan de gang dus alle hostels/hotels/motels zaten vol. Uiteindelijk samen met een Zuidafrikaan op het briljante idee gekomen om op het vliegveld te overnachten (gratis!!). We waren alleen niet de enigen, de hal was stampvol met andere reizigers met hetzelfde idee. Niet echt goed geslapen dus, er stond de hele tijd muziek aan en de lampen gingen ook niet uit.
De volgende dag weer een auto geregeld voor Picton. Weer een dag gereden wat weer erg leuk was en al een tijdje geleden. Nu ben ik dus in Blenheim en ik heb zowaar een baan. Het is in een mosselfabriek. Niet echt een droombaan maar het betaald goed en je kan zoveel werken als je wilt. Morgen ga ik beginnen. ik zit op een slaapzaal met twee Waloniers (Orly en Boris) en de onvermijdelijke Duitser. De Duitser vertelde me dat ze speciaal naar een lager bed was verhuisd omdat Orly en Boris nogal veel scheten laten 's nachts en gas stijgt nou eenmaal op. Helaas was er geen laag bed meer dus lag ik de hele nacht de dampen van Orly en Boris te inhaleren. Gelukkig gaan ze volgende week weer verder.

No worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 17 Februari 2013 - 10:47

    De Ouders:

    En het toeristenbureau van nieuw zeeland adverteert nog wel met de unieke gezonde & frisse atmosfeer van het land....Volhouden, Gos, het kan altijd erger,je moest eens weten wat wij te verduren krijgen sinds wij Beer in huis laten!

  • 17 Februari 2013 - 12:27

    Carla:

    Heej Gosse
    fijn dat je weer schrijft.
    Leuke baan wat moet je doen met mosselen?
    in het zuur? in het zout? plukken? Voorproeven? kweken?
    ik weet niet wat je er anders mee doen kan dan eten.
    Daar zul je dan ook wel naar gaan ruiken.

    Het gaat wel gezellig met de Beer, ze houden gewoon van hem, gister is hij op het familie feestje geweest bij ons in Arnhem, hij kreeg een strik om, en zag er zwaar feestelijk uit, verder blijft hij een dommertje, loopt daar waar ik ook wil staan.

    De sneeuw is hier weer even weg maar het nieuwe koudefront ligt alweer op een loertje
    kutterdiekut, ik wil de zon
    hef a nais dee
    tot later
    kus van de tante

  • 18 Februari 2013 - 10:49

    Myrthe:

    Hee lieve neef,

    Ben je zo een big money spender geweest dan? Jeumig de peumig, dan heb je wel als een koning geleefd (zo heurt het ook: je leeft immers maar 1 x). Hoe lang denk je te gaan werken in de mosselfabriek? Wanneer het fruitplukken seizoen weer begint zou ik die zure mossels snel omruilen voor dat goddelijke fruit in ieder geval ;-). Heb namelijk vernomen dat je onderwijl je helemaal het lamlazerus kan eten aan mango's etc.
    Alleh, wat je ook doet, je bent daar in een paradijs. Dus het maakt allemaal niks uit :-)

    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!

    Liefs,

    Myrthe

  • 18 Februari 2013 - 11:47

    Elsa Bos:

    Heeeeeeeeeeeej Mosselman,

    Fijn om weer van je te horen, ik keek er naar uiit!
    Ik wist niet dat ze ook in NZ mossels vangen. Je schreef :een "fabriek", wat doen ze er dan mee?
    Goed om te horen dat je het nog steeds opperbest naar je zin hebt. Afgezien van de nachtelijke dampen dan...
    Is het nu herfst bij jou?
    Kijk je nog wel op je gewone mail, dan schrijf ik je daar ook een regeltje.
    Maar dat doe ik als ik weer thuis ben, nu ben ik in Hwijk.

    Heel veel liefs, ook van Opa, XXXX Omels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 33526

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: