ROADTRIP - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu ROADTRIP - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

ROADTRIP

Blijf op de hoogte en volg Gosse

10 December 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

De eerste 4 dagen in Auckland waren nat, het regende nogal veel. Lekker dan dacht ik, zit je helemaal aan de andere kant van de fokking planeet heb je precies hetzelfde weer. Maar gelukkig klaarde het af en toe op. Vooral veel gegeten en geslapen, ik was toch wel erg moe na al dat vliegen. wat vrij snel opvalt als je in NZ aankomt is dat alles wat er gezegd wordt over hoe aardig de mensen hier zijn ook echt zo is. Iedereen wil weten waar je vandaan komt, waarom je zo lang bent en wat je een half uur nadat je geland bent vind van NZ. Ben ook door een hippiemevrouw uitgenodigd kerst te komen vieren.
Ik heb de site van autotransfer in de gaten gehouden, daar vind je huurauto's die terug moeten naar hun thuisbasis en dus gratis te gebruiken zijn (behalve brandstof). En ik had geluk, er stond er een bij die van Auckland naar Wellington gereden moest worden. Dus dat heb ik toen gedaan, ik had 4 dagen de tijd en die heb ik lekker volgereden. Ben eerst naar de westkust gereden naar een surfplaatsje genaamd Kawhia. echt een fantastische reis, een soort paradijs. Allemaal groene heuvels en zwarte stranden waar ik langs reed. Toen de volgende dag terug naar het binnenland, naar het TE UREWERA national park. dat is een regenwoud en het duurde 3 uur langs haarspeldbochten tot ik bij een hostel was, echt heel erg vet. De boomtoppen zaten in de wolken. De volgende dag heb ik daar mijn eerste tramp (wandeltocht) gemaakt, door het regenwoud (6 uur). En er waren papegaaien!
Toen doorgereden naar de oostkust, Mahia Beach. Met een soort Dover achtige klippen en witte stranden, dag zwemmen met 35 graden. Volgende dag op weg naar Wellington, gestopt in Masterton (dat was 320km). het was wel een beetje veel in 4 dagen en ik bleef nergens langer dan een dag maar het ging om de reis.
Nu zit ik in Picton, vandaag aangekomen met de boot vanuit Wellington nadat ik de auto had gedropt. In een hostel, ga zometeen denk ik in de hottub na een portie appeltaart die je hier gratis kan krijgen.

groeten, no worries
GOSSE SUPERTRAMP

  • 10 December 2012 - 10:07

    Myrthe:

    Wauw!!! Wat heb je alweer ontzettend veel meegemaakt en gedaan!!! Een rasechte avonturier!
    Je hebt het goed voor mekaar zo te lezen. Super mooie dingen al gezien en gedaan. Uitnodigingen voor kerst, zwarte en witte stranden, boomtoppen in de wolken, hottubs en gratis appeltaart. Wat een leven. Geniet ervan! Kijk uit naar je volgende verhaal. Hou ons op de hoogte!! Hoe laat heb jij het daar nu dan? Hier is het nu 10:07 en zit in de trein op weg naar school. Zou nu toch echt even veel liever in jou schoenen staan. Het heeft hier gesneeuwd afgelopen weekend, maar de dooi is alweer begonnen en het is nu voornamelijk koud en nat! Lucky you!

    Liefs,

    Myrthe


  • 10 December 2012 - 21:12

    Isrid:

    Gaaaaaaf!! Neem je wel een Kiwi mee?
    Of een paar schelpen als de kiwi's niet mee mogen....

    Leuk om te horen dat het allemaal zo leuk gaat :D

    Kus en dikke knuffels
    Jesse en Isrid.

  • 11 December 2012 - 11:27

    Elsa Bos:

    Heeeeeeeeeeej Gos!

    WAUW, wat een reis maak jij. Geweldig om van je te horen en vooral, wat je daar allemaal beleeft!
    Zoals je het beschrijft, lijkt me NZ wel het mooiste land van de aardboll Raar idee trouwens, dat jij precies aan de andere kant van die bol bent. Dat heb je goed uitgekozen, beter dan een kakkerlakkenland!
    En lekker warm natuurlijk. Hier vriest en sneeuwt het....jammer dat ik niet met je mee mocht. Maar ik heb het je al vergeven. In gedachten reis ik mee.
    Gos, heel veel goeds en moois daar, van mij heel veel liefs, XXXXXXXXX Omels



  • 11 December 2012 - 15:19

    LLiesbeth:

    Dat klinkt allemaal zeer bijzonder en fantastico, wat fijn dat je zo geniet.
    kijk uit naar je mooi geschreven reisverhalen!!!!!!!!!!!!!!
    dikke knuf liesbeth

  • 11 December 2012 - 17:46

    Loes Boltjes:

    Hoi Goede, wat leuk om jou reisverslagen van ,down under wat een geweldige ervaring voor je. We wensen je heel veel plezier en pas goed op je zelf.
    We kijken rijkhalzend uit naar je belevenissen.

  • 12 December 2012 - 23:37

    Abel:

    Het klinkt allemaal bijna te leuk. Wanneer komt het fotografisch bewijsmateriaal?

    Veel plezier daar!

    Abel

  • 13 December 2012 - 20:41

    Rolf (en Tjallie):

    Hallo Gosse. Ik heb net even met je oma Meiny gebeld. Ze vertelde dat je in Nieuw Zeeland zat.
    Wij zijn daar 3 jaar geleden 8 weken geweest. Geweldig mooi gehad toen. We hebben oud en nieuw in Picton gevierd. Er is veel te zien daar. Op het Noorder eiland De Coromandel Forest Park, Rotorua, de kust bij de Bay of Plenty, voor de echte wandelaars een tocht op de Tongariro vulkaan en op het zuider eiland Abel Tasman national park, Mount Cook en vele andere dingen. Ik hoorde dat je een jaar de tijd hebt om alls te bekijken dus.. Ik ben jaloers.
    Heel veel plezier daar toegewenst!!!!

  • 16 December 2012 - 19:51

    Carla:

    Haai Supertramp

    eindelijk op waarbennjijnu.nl of in ieder gaval dat ik het weet, ga ik je opslaan bij mijn favorieten en vaak kijken of je weer iets leuks hebt beleeft, dat het maar leuk mag wezen, enjoy lieve neef
    kus van de tante
    Carla

  • 24 December 2012 - 16:26

    Ruud Van Den Bosch :

    Ik vind je verslag erg interessant. Ik heb jarenlang contact onderhouden met mijn nicht Dolly
    (nu boven de 80 jaar) Ze woonde in Blaricum en was na de oorlog naar NZ gegaan en daar gebleven. Het laatste adres was: D.H; Beuker, 8B Main Avenue Whangarei, Tel (89)71675. Ze is erg aardig en ik weet zeker dat ze het erg zal waarderen als je met haar contact op neemt.Geef haar de groeten van mlj!en tante Netty ,Verder een goede reis en geniet ervan!Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 33516

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: