PARADiSE iSLAND - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu PARADiSE iSLAND - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

PARADiSE iSLAND

Blijf op de hoogte en volg Gosse

30 December 2012 | Nieuw Zeeland, Oban

Na kerst in Dunedin, dat bestond uit barbequen in het hostel (beetje gek was het wel, wel gezellig) wederom met een gratis auto op weg. Naar Queenstown. ik was van plan om naar Stewart island te gaan maar veel mensen zeiden tegen me dat Queenstown de leukste stad van het Zuidereiland is. En er was weer een gratis auto vrij dus waarom ook niet want we hebben nog alle tijd! Heb er weer een leuk tripje van gemaakt. Onderweg blijven slapen in Alexandra en de volgende dag een tramp gemaakt. Alexandra ligt midden in het landschap waar in de The Lord of the Rings Rohan is gefilmd. d.w.z. enorme uitgestrekte velden van geel gras en rotsen. Dezelfde dag naar Queenstown gereden. dat viel nogal tegen. Het ligt op een prachtige plek dat wel. Aan een meer omringt met gekartelde bergen maar het was er zo ongelooflijk druk. Vanwege nieuwjaar natuurlijk, had het achteraf misschien wat beter moeten plannen. Aangezien alle hostels stampvol zaten uiteindelijk in een motel beland voor belachelijk veel geld. Dus die avond lag ik nogal treurig in mn eentje in een kingsize bed tv te kijken (zo erg was het nou ook weer niet).
Enfin, ik wilde zo snel mogelijk weg. Dus meteen een busticket naar Bluff geregeld (vanaf daar vertrekt de ferry naar Stewart island) en terug naar het oorspronkelijke plan. De ferry duurde iets langer omdat de zee nogal wild was. Erg comfortabel was het dus niet en huilende kinderen zijn ook niet bepaald bevorderlijk voor de feestvreugde. Maar hier aangekomen was dat al weer snel vergeten want het is hier erg mooi. Het eiland is groter dan de provincie Utrecht en er wonen 420 mensen!. Dat is al reden genoeg om hier heen te gaan maar daarbovenop miggelt het hier van de vogels (waaronder de kiwi) en kan je hier weken lang trampen. volgende week ga ik hier een lange tramp van 3 dagen doen. kijk er erg naar uit. Nieuwjaar gaat zich waarschijnlijk afspelen in het hostel en de enige pub die ze hier hebben.

no worries,
GOSSE SUPERTRAMP

PS: ik ben overspoeld door een golf van verontwaardiging over het feit dat ik geen vrouw ken die behoorlijk kan schaken. als ik weer terug ben moeten jullie mijn ongelijk maar bewijzen. ik zou zeggen begin maar met oefenen, dames.

  • 31 December 2012 - 00:52

    Abel:

    Ha die Gos,

    Het is toch zo dat op Nieuw Zeeland de vogels bijna alle ecologische niches hebben opgevuld vanwege een gebrek aan zoogdieren enzo? Zijn er, los van kiwi's, veel rare vogels?

    Leuk om wat fotootjes te zien trouwens, al word ik er een beetje wrokkig van. Errug mooi allemaal (dat is het hier in december dus beslist niet). Alvast gelukkig nieuw jaar! Dat is het daar bij jou natuurlijk zometeen al. Dat het maar een heel fijn jaar mag worden enzo. Of maak er twee jaar van. Of drie. Heb je al definitievere emigratieplannen? Ik kan me dat op basis van deze reisverslagen wel voorstellen namelijk.

    Veel plezier!
    Abel

  • 31 December 2012 - 18:58

    LLiesbeth:

    lieve Gosse,

    Van uit een grijs en winderig Kampen, vol geweld van melkbussen en vuren, heb ik weer genoten van je reisverslag.

    Wat klinkt het allemaal goed. Een geweldig spetterend nieuwjaar gewenst, ook namens Harry en Rachel.
    lieve groet Liesbeth

  • 01 Januari 2013 - 22:53

    Bas:

    Nou ja Gos, wanneer lees je nu in boeken dat een vrouw een man heeft geschaakt? Heti is toch altijd andersom? Leuk om vierde verslag te lezen, benieuwd hoe je oud en nieuw was. Groet, Bas

  • 02 Januari 2013 - 00:06

    Thea:

    Hoi gosse supertramp

    Leuk om te lezen je verhalen.een heel mooii en gelukkig 2013 gewenst in NZ.
    Groet van thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oban

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 33510

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: