BAAN 2 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu BAAN 2 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

BAAN 2

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

21 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Uiteindelijk heb ik geen stap in de mosselfabriek hoeven zetten want er kwam iets anders voor in de plaats. ik had me aangemeld voor een baan op een wijngaard en ik werd op de dag dat ik zou gaan beginnen in de mosselfabriek aangenomen! Dus dat was mooi meegenomen want eerlijk gezegd had ik niet veel zin om de komende weken tussen de mossels te staan. En veel mensen in het hostel waar ik bleef zeiden dat het er echt heel erg was. ik was ook blij om weg te gaan uit het hostel, er zaten alleen maar koreanen die slecht engels praten en fabrieksmedewerkers waar al helemaal niks uitkwam.
Maar nu werk ik dus op een wijngaard! Het is even buiten Blenheim in een gigantisch dal omringt door bergen. ik woon op de wijngaard zelf in een soort hostel samen met mijn (Duitse) collega's. We zijn geen druivenplukkers, de oogst is pas in april. We zijn nu bezig met netten ophangen om de druiven tegen vogels te beschermen. Het fijne is dat we zelf onze uren bepalen. De afgelopen 4 dagen hebben we elke dag 10 uur kunnen werken, dus het geld stroomt weer binnen. Het werk zelf is zwaar maar we zijn elke dag buiten in de zon en elke avond is er bier. ik heb de wijn zelf ook al geproefd en hij is echt heel erg lekker! dinsdag was er een van de wooffers jarig (mensen die elke dag wat uurtjes werken in ruil voor accommodatie) en ze had voor iedereen gekookt. het was alleen nogal weinig, al helemaal omdat we de hele dag gewerkt hadden. Dus binnen 2 minuten was al het eten op. Gelukkig was er wel genoeg wijn en bier. Er waren ook nog twee fransen waarvan er een uit Laon kwam! morgen krijgen we na het werk een gratis wijnproefsessie van de baas. ik vermaak me hier dus wel!

no worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 21 Februari 2013 - 10:14

    Thea:

    hoi gosse,
    klinkt allemaal erg vrolijk en goed.misschien een tip om je geld wat binnen stroomt weer uit te gaan geven: zwemmen met dolfijnen daar ergens aan die kust .
    groet thea en bas

  • 21 Februari 2013 - 13:39

    Carla:

    Liever mosselen eten met wijn, ik snap het wel
    hef fun, hoe heet de wijn of is ie op als jullie daar nog even blijven?
    kus van de tante

  • 22 Maart 2013 - 09:09

    Jaap:

    Hallo Gosse,

    Mooie verhalen! Potverdikke.
    Goed op jezelf oppassen en schrijf nog eens wat, ik lees het graag.

    groet van oom Jaap en tante Karin

  • 26 Maart 2013 - 11:40

    Elsabos:

    Heeeeej Gos,

    Warm ons weer eens op met een nieuw avontuur! Wijn zijn hier allemaal verstijfd van de kou, het vriest nog elke nacht en gisteren lag er een dik pak sneeuw in het zuiden.
    Je hebt het wel heel goed gekozen, daar zo maanden lang al in de zon!
    Geniet er vooral van en geef weer eens een levensteken...
    Veel liefs en take care, Omels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 33514

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: