BAAN 3 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu BAAN 3 - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Gosse Verschoor - WaarBenJij.nu

BAAN 3

Door: Gosse

Blijf op de hoogte en volg Gosse

27 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Nog altijd aan het werk hier op isabel vinyard. Zoals sommigen van jullie al weten kan ik nu 'professioneel vogelverschrikker' aan mijn cv toevoegen. Dat wil zeggen dat ik urenlang of op een quad of op een racemotor achter vogels aan rijd in een poging ze weg te jagen van de druiven.ik zeg in een poging want je hebt er echt wel een dagtaak aan om ze weg te houden. Het geeft echt een kick om met 50km in de zon tussen de planten te sjesen met in de verte mistige bergen (en ervoor betaald krijgen!). Soms moet ik naar 'Elevation' dat is een tweede wijngaard die bij isabel hoort maar hoger in de heuvels. ik mag er dan zelf met een van de rangerovers heenrijden. Het ligt nogal afgelegen, duurt ongeveer een half uur om er te komen vanaf isabel. Op de weg ernaartoe moet ik door een rivier en langs een afgrond rijden.
De groep veranderd voortdurend. Elke week komt er wel iemand bij of gaat er iemand weg. Het is een beetje een traditie geworden om elke zaterdag naar 'the big house' (waar de woofers wonen) te gaan en met zn allen te eten en alle halflege wijnflessen op te maken die over zijn van het wijnproeven. Echt een hele leuke sfeer.
Er is deze week niet heel veel werk, het meeste is vogelverschrikken en het voorbereiden van de oogst die waarschijnlijk volgende week begint, afhankelijk van het weer. De afgelopen dagen zijn twee collega's van ons heengegaan (d.w.z. verder gereisd). Dus ik zit nu alleen met twee Duitse dames in 'the lodge', waar de werkers wonen. Als dude ben ik nu dus in de minderheid maar we hebben een verdrag gesloten. Maandag heb ik voor de dames mijn wereldbefaamde knoflookpasta gekookt en keken we 'p.s. i love you' (walgelijke film), op dinsdag kookten de dames chili concarne en keken we 'The Mummy'.
ik blijf hier waarschijnlijk nog tot de oogst voorbij is want het schijnt de leukste tijd van het jaar te zijn. En je krijgt per kilo druiven betaald dus het verdient ook nog lekker.

no worries,

GOSSE SUPERTRAMP

  • 28 Maart 2013 - 14:01

    Elsabos:

    Nou Gos,dat is een snelle reactie, ik word op mijn wenken bediend!
    Hardstikke leuk om te horen hoe je daar bezig bent, overdag als vogelverschrikker en 'savonds lekker verwend worden door twee duitse dames met hapjes en films! Leuker kan jet het niet hebben, vooral als je denkt dat hier de plassen smorgens weer bevroren zijn en dat we geteisterd worden door een straffe wind vanuit Nova Zembla met nog een extra duwtje vanuit Spitsbergen.
    Met Pasen zullen we eieren moeten zoeken in de sneeuw, wie weet.
    Dus blijf daar extra genieten van je nieuwe leven en val niet in dat ravijn!
    Veel liefs, take care, XXX Omels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Nieuw Zeeland

Working Holliday NZ

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2013

EINDE

23 Juli 2013

AARDBEViNG

20 Juli 2013

TAUPO & WELLiNGTON

06 Juli 2013

AS iT iS iN LiFE

11 Mei 2013

NAPiER
Gosse

Actief sinds 03 Dec. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 33515

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2019 - 20 Januari 2020

Down Unda

26 November 2012 - 09 Augustus 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: